Fakültemizin, Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümünün İlk ''TÜBİTAK 2209-A Projesi'' kabul edildi.

Denizcilik Fakültesi, Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü 3. Sınıf öğrencileri Ahmet KORKUT, Mahmut KOÇ ve 2. Sınıf öğrencilerimiz Zeynep Gül CANSU, Eren KARA’nın ve Danışmanlığını Doç. Dr. İbrahim ÖZSARI’nın yaptığı “Gemilerde kullanılan yakıtların emisyon analizi ve bu emisyonların azaltma yöntemlerinin araştırılması.” İsimli TÜBİTAK 2209-A Projesi kabul almıştır. Fakültemizin ilk TÜBİTAK 2209-A Projesi olma özelliğine sahip olan projenin konusu;

“Deniz taşımacılığı ve lojistiğinde, değişen ve küreselleşen dünyada taşımacılık faaliyetinin önemi giderek artmıştır. Bu önemim artısıyla beraber; taşımacılığın büyük bir kısmını oluşturan gemi taşımacılığı sektörü, gemi sayısının artmasıyla birlikte gemilerden kaynaklanan emisyonlar artmıştır. Projenin amacı; emisyonu azaltmak için aynı paydada buluşulan IMO’nun (Uluslararası Denizcilik Örgütü) çevrecilik planlarında Paris Antlaşmasını baz alarak 2008 yılından 2030 yılına kadar emisyonlarda, minimum düzeyde %40 azaltma hedefine ulaşması sonrasında ise %70 oranında azaltmayı hedeflemek ve bununla birlikte egzoz emisyonunu azaltmaya yönelik kullanılacak en doğru yöntemin ne olduğunu, kullanılan yöntemlerin fiziki şartlarını araştırmak ve geliştirmektir. Emisyonu azaltmak için Gemlik limanındaki farklı tip yakıt kullan scrubber veya scrubber kullanmayan gemilerden ölçeceğimiz emisyon değerlerini yakıt türleri ile karşılaştırarak sonuç raporu oluşturmak hedeflenmektedir. Araştırmalarımızı yaparken Bursa Teknik Üniversitesi Denizcilik Fakültesi laboratuvarında bulunan testo 350 emisyon cihazının bize sunduğu avantajları kullanarak; O2, CO, CO2, NO, NO2 ve SO2 gaz hazırlama, fark basınç sensörü, 2 sıcaklık probu girişi, Testo data bus bağlantısı, uzun süreli ölçümler için temiz hava valfi, entegre batarya, entegre yanma havası probu (NTC), tetikleme girisi, ölçüm veri deposu, USB arayüzü ve hassas ölçüm teknikleriyle hızlı ve güvenilir sonuçlara ulaşmamızı sağlayacaktır. Fakültemiz laboratuvarında bulunan testo 350 emisyon cihazının teknik ve mekanik problemler çıkarması durumunda ise ülkemizde bulunan diger denizcilik fakültelerindeki emisyon cihazı kullanımı veya limandan daha önce ölçülen yakıt- emisyon ölçümleri sonucundan yararlanması planlanmıştır. Elde edeceğimiz sonuçları teknik rapor haline getirerek yayınlamak ve IMO ile paylaşılması hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra teknik raporumuzu ulusal, bilimsel kongre ya da fuarda bildiri olarak sunmayı da hedeflenmektedir.”

22 Mart 2024